رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

کهن دیارا: خاطرات فرح پهلوی

کهن دیارا: خاطرات فرح پهلوی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 130 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 130 رای
«کهن‌دیارا» عنوان کتابی است که «فرح» آخرین همسر محمد‌رضا پهلوی آن را به رشته تحریر درآورده است.
خانم فرح دیبا بعد از سالها سکوت خاطرات خود را در سال ۱۳۸۳ به زبان فرانسه در پاریس منتشر ساخت. البته ترجمه فارسی این کتاب نیز بدون مشخص شدن نام مترجم و مقدمه‌ای که چگونگی روند انتشار آن به فارسی را مشخص سازد، به چاپ رسیده و در خارج کشور عرضه شده است. در شناسنامه کتاب محل انتشار مشخص نیست و انتشاراتی که مسئولیت نشر را به عهده داشته عنوان «فرزاد» را دارد. در شناسنامه کتاب نام نویسنده: Farah Diba Pahlavi (فرح دیبا پهلوی) آمده است.
«کهن دیارا» از پنج بخش تشکیل شده که هر قسمت به دوره‌ای از زندگی آخرین ملکه دربار پهلوی اختصاص یافته است: دوران کودکی تا ازدواج، دوران آغاز فعالیتهایی که پس از ورود به دربار به وی واگذار می‌شود، دوران بیماری محمدرضا تا فرار از کشور، دوران آوارگی تا مرگ شاه و در نهایت دوران پس از شاه.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamidhamidi
hamidhamidi
1395/03/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کهن دیارا: خاطرات فرح پهلوی

تعداد دیدگاه‌ها:
22
مطالب کتاب با گفته های فرح پهلوی در مصاحبه هایش همخوانی ندارد. احتمال ابنکه مطالب غیر واقعی و به عبارتی، جعلی باشند، زیاد است
به نظر من هم ایشون راست میگن. من هم اون عکسها رو دیدم و مقداری هم در مورد تاریخ قبل از انقلاب مطالعه کردم. و اینکه شما اشاره کردین که "اگر ماموریت داشت می ماند" این حرف فقط در صورتی درسته که شما از کیفیت و کمیت یک ماموریت کاملا مطلع باشید. دوره زمانی ماموریتش تموم شده بود و ماموریتش مطمئنا این نبوده که مملکت پادشاهی رو به مملکت ملکه ای تغییر بده و از نظر تاریخی نیازی هم به این کار نبوده. همین که در مواقع حساس جهت های خاصی را تغییر بده بالاترین سطح ماموریته که داشته. مگه الان هم اینجور افرادی نداریم تازه این افراد جدید، حرفه ای تر و با نقشه های دوربرد و حساب شده تری هستند. تربیت شده و دلسوز! موجه و انقلابی! بعضی هاشون اونقدر سابقه دارن که آدم به خودش هم شک می کنه! بعد گفتید "ملکه بودنش را رها کرد" مثلا اگه رها نمی کرد می خواست زن خمینی بشه تا به ملکه بودنش ادامه بده؟ ضمنا راه تبلیغ کردن خودش را هم خوب بلد بود. اینا صرفا نظر منه و من هم شخصیتش را اصلا دوست ندارم. همینطوری که از خیلی از شخصیت های حال حاضر هم به خاطر خیانتی که در حق این ملت می کنند متنفرم.
[quote='koko2020']شخصیت بی مایه ای که پس اتمام مأموریتش علیه شاه و ملت ایران، به دامان پر از نقشه مادر و عشق حقیقی اش بازگشت. در فرودگاه ، گاه بدرود، آن گاه که از چشمان شاه مفلوک ایران اشک های بی معنا جاری بود. لبخندی بر لبان این بی مایه بود پر معنی![/quote]
چه ذهن خلاقی برای قصه‌گویی دارید!
اما حواستان نبود که قهرمان داستانتان ملکه‌ بودنش را رها کرد. درحالی که اگر ماموریت داشت، می‌ماند
و به ماموریتش ادامه میداد و جای شاه را هم میگرفت. بویژه که وجهۀ مردمی‌اش نیز بسیار قوی بود.
شخصیت بی مایه ای که پس اتمام مأموریتش علیه شاه و ملت ایران، به دامان پر از نقشه مادر و عشق حقیقی اش بازگشت. در فرودگاه ، گاه بدرود، آن گاه که از چشمان شاه مفلوک ایران اشک های بی معنا جاری بود. لبخندی بر لبان این بی مایه بود پر معنی!
کتاب دخترم فرح که در ایران چاپ شده جعلی است . این کتاب معتبر و چاپ فرانسه است. من نسخه افست این کتاب رو دارم .. در کتاب " نگاهی به شاه " عباس میلانی نام این کتاب کهن دیارا برده شده و به مطالبی از این خاطرات شهبانو فرح استناد شده .. احتمالا منظور شهبانو کتاب های چاپ ایران است
دوستان عزیز شهبانو فرح پهلوی در آخرین مصاحبه اش با کانال منو تو گفتند که هرچه کتاب به نام مادرم به نام خاطرات یا زندگینامه در ایران چاپ شده و همینطور هر چه کتاب به نام من چاپ شده دروغ بوده و زاییده ذهن و تخیلات نویسندگان و روزنامه نگاران هست و ربطی به خاطرات مادرم و من ندارد ... بسیاری از دوستان احتمالا این برنامه را دیده و شنیده اند
سلام، آقا واقعا متاسفانه برای اون ذهن های مریضی که به مرض تئوری توطئه دچارند و به هر چیزی یه انگی میزنن و کلا با همه چی مخالف و ژست میگیرن و فکر میکنند این اباطیل نشانه ی روشن فکری یا کلاس داره.
آقا یعنی چی هی میگید جعلیه،جعلیه. اگر سند و مدرکی برای حرفتان دارید بیارید ما سر و پا گوشیم.اگر نه پس دروغ نگید و تهمت نزنید.
یادمون باشه که نشانه ی انسانهای بزرگ آن است که حق را برای خود مصرف نمیکنند بلکه خود را برای حق مصرف میکنند.
به یزدان که ما گر خرد داشتیم / کجا این سرانجام بد داشتیم
سلام
چطوری باید دانلود کنم هر کاری می کنم نمیشه .میشه کمکم کنید لطفا
[quote='meran444']این کتاب را فعلا دانلود کرده ام که بخوانم و هنوز نظری نسبت به آن ندارم ولی تردیدی نیست که فرح به هنرمندان نویسندگان و شاعران ایرانی بهای زیادی می داد و برای آثار آنان ارزش و اهمیت قائل بود نمونه اش می توان به صمد بهرنگ اشاره کرد . بهرنگ از مخالفان سرسخت نظام شاهنشاهی بود ......[/quote]
1- البته درسته که فرح علاقه زیادی به هنر از خودش نشون می داد ولی شکل این علاقه بیشتر یک ژست اشرافی بود تا علاقه واقعی به هنر! مثلا پسر عموی فرح، کامران دیبا معمار موزه هنرهای معاصر در صحبت هاش به این اشاره میکنه که در برنامه ریزی موزه فرح بیشتر به دنبال خرید آثار کلاسیک اروپایی بوده تا تشکیل موزه ای برای هنرمندان معاصر ایران. اما همینطور که در این نمونه پیداست قدرت فرح حالا نیتش هرچی که بوده با مداخله افرادی مثل کامران دیبا به مسیر خوبی هدایت میشده و موزه ای ساخته می شه که نقش فوق العاده ای در اعتلای هنرهای تجسمی در ایران بازی کرده، میکنه و خواهد کرد. مثال های دیگه همچین اتفاقی در موسیقی شعر و سایر هنرها هم اتفاق افتاده.
2- اینکه به بی آزاری حکومت پهلوی نسبت به هنرمندان اشاره شده میشه گفت تا حدودی درسته و حتی میشه گفت همین روشن شدن افکار جمعی هست که نظام سلطنت رو تضعیف میکنه! اما در سالهای آخر که متوجه خطر این امر خوده کرده میشن تعدادی از شاعرهای برجسته رو مثل اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج و ... رو روانه زندان میکنن و اون فضای خفقان آخر حکومت پهلوی رو به وجود میارن ولی چه سود که خود کرده را تدبیر نیست!
3- مردم ایران به انداره ای پیشینه فرهنگی هنری دارند و هنر ایران به اندازه ای غنی هست که نیازی به حمایت شاه و ملکه و ... نداره که در هنر پیشرفت کنه! همین که سنگ جلو پا نندازن کافی هست تا دوباره شاهد حضور هنرمندان برجسته باشیم که البته میندازن! خود این مردم به اندازه ای قدر هنر رو میدونن که هنرمندها رو حمایت کنن...
کهن دیارا: خاطرات فرح پهلوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک